دانشجویان مدیریت ارومیه

دانشجویان مدیریت ارومیه

فرهیختـــگان امروز ؛ مدیـــران فردا
دانشجویان مدیریت ارومیه

دانشجویان مدیریت ارومیه

فرهیختـــگان امروز ؛ مدیـــران فردا

بستنی وانیلی و شرکت خودرو سازی


چندی پیش شرکت خودرو سازی جنرال موتور از یک مشتری شکایتی در یافت کرد :" سلام . این دومین بار است که برایت ان نامه می نویسم با این که دفعه قبل پاسخی ندادید ، اما گلایه ای ندارم ، زیرا موضوع از نظر من هم مسخره است ! به هر حال ،دوباره موضوع را مطرح می کنم . طبق یک رسم قدیمی ، اعضای خانواده ما هر شب پس از شام به عنوان دسر  بستنی می خورند . سالهاست که ما پس از  شام به عنوان دسر بستنی می خورند . سالهاست که ما پس از شام رای گیری می کنیم و بر اساس اکثریت آرا نوع بستنی انتخاب ، و خریداری می شود . از آن جا که می به تازگی یک خودروی شورولت جدید خریده ام ، رفت و آمدم به مغازه آسان شده ولی متاسفانه خرید این خودرو ، بر  روی خرید بستنی خانواده ما تاثیر گذشته است !


  

هر بار که برای خرید بستنی وانیلی به مغازه می روم و به اتومبیل  باز می گردم ماشین روشن نمیشود ؛ اما اگر هر نوع بستنی دیگری مثلا : شکلاتی ، نسکافه ، میوه ای و ... بخرم ، چنین مشکلی ندارم . خواهش می کنم درک کنید که این اتفاق برای من بسیار جدی و مساله ساز است . باور کنید من قصد شوخی ندارم. می خواهم بپرسم چه طور ممکن است اتومبیل من وقتی بستنی وانیلی می خرم ، روشن نمیشود ؛ اما با هر بستنی دیگری راحت به راه می افتد ؟"


مدیر شرکت ، نامه این مشتری عجیب را با شک و تردید خواند ، اما بر حسب وظیفه و تا حدی از روی کنجکاوی ، یک مهندس را ما مور بررسی این مساله کرد . مهندس با مشتری تماس گرفت و برای خرید بستنی پس از شام با او قرار گذاشت . آن دو به اتفاق یکدیگر به بستنی فروشی رفتند . آن شب نوبت بستنی وانیلی بود . پس از خرید بستنی ، مهندس جوان با تعجب دید که ماشین روشن نمی شود ! او که خیلی تعجب کرده بود سه شب دیگر نیز با صاحب خودرو قرار گذاشت . یک شب نوبت بستنی شکلاتی بود  ، شب بعد بستنی توت فرنگی ولی ماشین به راحتی روشن شد . شب سوم دوباره نوبت بستنی وانیلی شد و باز ماشین روشن نشد !


نماینده شرکت سعی کرد موضوع را از زاویه ای دیگر بررسی کند و مساله نوع بستنی را به فراموشی بسپارد او مشاهدات خود را از  لحظه ترک منزل مشتری تا خرید بستنی و بازگشت به ماشین و استارت زدن ثبت کرد . این طرز ثبت وقایع و مدت زمان آنها، نکته جالبی را روشن کرد : بستنی وانیلی  پر طرف دار و پرفروش بود به همین دلیل نزدیک در مغازه قرار داشت ، اما انواع دیگر بستنی ها کمی دورتر از در قرار  می گرفتند . پس مدت زمان خروج از اتومبیل تا خرید بستنی و برگشتن  و استارت زدن برای بستنی وانیلی کمتر از دیگر بستنی ها بود.


با توجه به کاهش ثانیه ای این مدت زمان مهندس به تحلیل علمی موضوع پرداخت و فهمید پدیده ای به نام قفل بخار باعث بروز این مشکل می شود ، روشن نشدن خیلی زود خودرو پس از خاموش شدن ، به دلیل تراکم بخار در موتور و پیستون ها ف مسئله اصلی شرکت خودرو سازی و این مشتری بود و با کمک بستنی وانیلی ، یکی از بزرگترین مشکلات صنعت خودرو سازی کشف و حل شد .

نظرات 1 + ارسال نظر
Alireza چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:39 ب.ظ http://montazar15.blogsky.com









نمی دونم تعجب کنم یا بخندم ؟؟؟؟








جالب بود !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد