دانشجویان مدیریت ارومیه

دانشجویان مدیریت ارومیه

فرهیختـــگان امروز ؛ مدیـــران فردا
دانشجویان مدیریت ارومیه

دانشجویان مدیریت ارومیه

فرهیختـــگان امروز ؛ مدیـــران فردا

تنــــــگنای زنــــــدان !

تا روز میـــلاد امام عصر علیه السلام فقط 36 روز مانده است .



اباصلت می گوید : پس از دفن حضرت رضا علیه السلام به دستور ماُمون یک سال زندانی شدم.

پس از یک سال
از تنگی زندان و شب نخوابی به ستوه آمدم، دعا کردم و برای رهایی از زندان به

محمد صلی الله علیه و آله و آل محمد صلی الله علیه و آله متوسل شدم. از خداوند خواستم به

برکت آل محمد صلی الله علیه و آله در کار من گشایشی انجام دهد. هنوز دعایم به آخر نرسیده

بود که حضرت جواد علیه السلام، نجات بخش گرفتاران عالم، وارد زندان شد و فرمود:

ای اباصلت از تنگنای زندان بی تاب شده ای.

عرض کردم به خدا سوگند سخت بی تابم. 
فرمود: برخیز، دستی به زنجیرها زد و غل و زنجیرها از

دست و پای من بر زمین افتاد. سپس دست مرا گرفت و از کنار نگهبانان زندان عبور داد. نگهبانان در

حالی که مرا نظاره می کردند، توان سخن گفتن با مرا نداشتند و از زندان خارج شدم.

سپس حضرت فرمود: برو در امان خدا که هرگز نه دست مامون به تو نخواهد رسید.

اباصلت می گوید: همانگونه که حضرت فرمود هرگز مامون را ندیدم.


عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج 2، ص678


*****
چقدر دیر درخواست کمک کرد اباصلت...

شاید اگر روز اول که در زندان قرار گرفت به ستوه آمده بود حضرت زودتر اجابتش می کردند...

و این داستان امروز ماست...

شاید اگر زودتر از تنگنای این زندان غیبت بی تاب شویم و از صاحب الزمان

درخواست کنیم...
زودتر از این زندان نجات یابیم...


«
اللّهم عجل لولیک الفرج
»

نظرات 1 + ارسال نظر
Baran دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:30 ب.ظ

مـژده‌ی آمـدنت قیمـت جـان می‌ارزد / تاری از موی تو آقـا به جهـان می‌ارزد . . .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد