دانشجویان مدیریت ارومیه

دانشجویان مدیریت ارومیه

فرهیختـــگان امروز ؛ مدیـــران فردا
دانشجویان مدیریت ارومیه

دانشجویان مدیریت ارومیه

فرهیختـــگان امروز ؛ مدیـــران فردا

با خودتان حرف بزنید تا روحتان شاد شود !



اگر عادت به خود حرف زنی دارید یا ندارید پیشنهاد ما به شما یک کار فوق العاده است. روبروی آینه بایستید و جمله هایی که پیش رویتان قرار دادیم را به خود بگویید. حالتان بهتر و روحتان شاد می شود. مطمئن باشید.
  
1. کاری کردم که هیچکس اراده ی انجامشو نداشت
کاری انجام دهید که هیچکس به فکر انجامش نیست. یک کار ساده. یک کار کوچک. مثل یک تلفن که هیچکس دیگر نمی زند.

2. اونقدرها هم که فکر می کردم، بد نبود
چیزی که باعث این فکر بیمناک می شود در واقع ترسی است که خودتان در ذهنتان به وجود می آورید و گرنه واقعیت ماجرا به این خرابی هم نیست.

3. مقصر خودمم
وقتی اشتباهی مرتکب شدید آنقدر شجاع باشید که به جای فرافکنی و تقصیر به گردن دیگران انداختن، خود را مقصر بدانید.

4. بالاخره شروع کردم!
شما هم مثل هر کس دیگری برنامه هایی دارید، هدف هایی دارید، ایده هایی دارید. اما اینها هیچکدام به درد نمی خورد تا زمانی که شروع کنید.

5. تو حرف نداری!
هیچکس به اندازه خودتان نمی تواند خوبی هایتان را ببیند. آنها در ذهن بیاورید و بعد با زبان این جمله را به خود بگویید.

6. فلان فلان شده!
فحش را که بلدید، خودمان می دانیم. اما به جای اینکه برای دیگران به کار ببرید و دلشان را چرکین کنید، گاهی برای خودتان استفاده اش کنید. جواب می دهد.

7. می تونی کمکم کنی؟!
وقتی از کسی کمک می خواهید یعنی به توانایی، مهارت و ارزش هایش ایمان دارید. پس چرا آن یک نفر خودتان نباشید؟!

8. می تونم کمکت کنم؟
وقتی می خواهید به کسی کمک کنید، معمولا طرف مقابل کمکتان را رد می کند. با کلماتی خاص به او منظورتان را برسانید. مثلا بگویید: "می تونم کمکت کنم تا تمومش کنی؟!" به این ترتیب طرف مقابل نه احساس ضعف می کند و نه دستتان را رد می کند.

9. برام مهم نیست دیگران چی میگن
به جای اینکه تمام مدت نگران باشید از اینکه دیگران چه می گویند و چه می خواهند و چه نظری دارند، روبروی آینه بایستید و دائم جمله بالا را تکرار کنید.

10. اونا خیلی با من تفاوتی ندارن
آدم های موفق لزوما تیزهوش تر یا باهوش تر از شما نیستند. آنها معمولا پشتکار بیشتری دارند. پس هم خودشان و هم جایگاهشان دست یافتنی است.

11. واقعا ببخشید
گاهی نیاز است که از دیگران عذر بخواهیم. اگر می بینید نمی توانید این کار را ابتدا به ساکن در برابر آن شخص انجام دهید، جلوی آینه جای خوبی برای تمرین است.

12. من سلطان جهانم
شق و رق با شانه هایی به عقب داده، روبروی آینه بایستید. سرتان را بالا بگیرید و با تمام قدرت بگویید:"من سلطان جهانم." این یکی واقعا روحتان را شاد می کند.

13. بــــــــــــــــــــــــــله!

تفاوت ها و متفاوت ها را جدی بگیرید و محکم و غرا بگویید بـــــــــــــــــــــله.

14. نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــه!
یاد بگیرید نه بگویید. به آنچه از پسش برنمی آیید نه بگویید. اگر بلد نیستید، با خودتان تمرین کنید.

15. رویایی نیست، اما... خوبه
آرمانگرایی را کنار بگذارید و به جایش واقع گرا باشید. به این ترتیب آرمانگرایی خودش به سراعتان می آید

16. کار من نیست اما کی از پسش برمیاد؟
اگر کاری را نمی توانید انجام دهید. خود را سرزنش نکنید. در عوض دنبال کسی باشید که توانایی اش را دارد.

17. شاید باید یه روش دیگه رو امتحان کنم
وحی منزل نیست که حتما از یک روش معلوم برای انجام کارتان استفاده کنید. فکر کنید و راهی دیگر بیابید. این کار حتی به خلاق شدنتان هم کمک می کند.

18. اَه! خوب نشد، یه بار دیگه امتحان می کنم
این همان حکایت ناامید نشدن و امیدوار ماندن است. آنقدر پاپی شوید تا نتیجه بگیرید.

19. سلام مامان. سلام بابا
اگر پدر و مادرتان در دسترش نیستند، در آینه آنها را ببینید و سلام بهشان بدهید. خیلی حالتان را خوب می کند.

20. هیچی!
یک وقت هایی نیاز هست که هیچ نگویید، نه به خودتان، نه به دیگران.

نظرات 1 + ارسال نظر
رعنا جمعه 17 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:17 ب.ظ

سلام
من که یادتون هستم سوال پرسیدما راجع به مدیریت

ممنون که جواب دادین من تجربیم معدل دیپلمم ۱۹.۱۳ پزشکی خعلی میخواستم اما رتبم ۴۰۱۲منطقه ۲ شد.

راستی شماهم رتبه های منطقه گفتین یا کشوری یعنی ۱۵۰۰۰کشوری؟؟

حالا امسالم ظرفیت پزشکیا خعلی کم شده!بعضی جاها حدودا نصف شده!یعنی آزادم که ادغام شده با سراسری احتمالا نرسم!

پش کنکور بمونمم اینا معلوم نیس سال بعد چیکارکنن!
رشته های پیراپزشکیم(پرستاری اتاق عمل هوشبری...) اصن دوس ندارم!
شهر دیگه هم بجز ارومیه برم منو بابام یکم خعلی ناراحت میشیم جداباشیم!

حس میکنم مدیریتم بخونم ادامه تحصیل میتونم بدم حتما..وبه جای خوب برسم البته اگه خدابخواد
بخاطر همون وقتتونو گرفتم
مرسی از راهنماییتون

سلام
نه خواهش می کنم !
ایشاالله چیزی که به صلاحتون هست براتون رقم می خوره و موفق میشین ، مدیریت هم بیایید که ما خیلی بیشتر می تونیم کمکتون کنیم !
معدل دیپلمتونم که عالی بوده ... ایول !
پیروز باشید - یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد