دانشجویان مدیریت ارومیه

دانشجویان مدیریت ارومیه

فرهیختـــگان امروز ؛ مدیـــران فردا
دانشجویان مدیریت ارومیه

دانشجویان مدیریت ارومیه

فرهیختـــگان امروز ؛ مدیـــران فردا

Master Degree in Management

سلام به تمام دوستان پرانرژِی من






  

 

رسیدیم به موضوع داغ این روزهای بچه های سال آخر و اون هم چیزی نیست جز ادامه تحصیل در مقطع ارشد پس بی مقدمه شروع می کنم! اول از همه مهمه که هدف از ادامه تحصیلتون رو به مثابه دوره ی کارشناسی یک بار دیگه در مقطع تحصیلات تکمیلی مشخص کنید. اینکه آیا واقعا لازمه که انرژی وقت زمان و سرمایه تون و مهمتر از همه بهترین روزهای عمر تون (جوونی تون) رو صرف درس کنید! یا که نه شما شرایطتون طوری که می تونید بدون دانش آکادمیک هم به خواسته هاتون تون تو زندگی به بهترین نحو برسید. هدف از یادآوری این مسائل اینه که با چشمای باز مسیری رو که می خواهید برید انتخاب کنید و محیط رقابتی تون رو به درستی انتخاب کنید. بعد از پایان دوره ی کارشناسی افراد به گروه های مختلفی تقسیم خواهند شد یک عده می رن آشخوری یک عده ازدوج یزدوج ازدوج ازدواج (من باب الافعال!) می کنند یک عده وارد بازار کار می شن و یک عده ای هم برای ادامه تحصیل و زندگی به خارج مهاجرت می کنند. یک عده و جماعتی هم که مثل من مدعی و پرادعا و جاه طلبند آماده می شند برای کنکور ارشد. البته این حقیقت رو هم باید در نظر گرفت که حتی تحصیل درمقطع دکترا هم شغل رو برای کسی تضمین نمی کنه چرا که روابط بر ضوابط غلبه می کنه.

به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند. اما روی سخن من با دوستانی که می خوان ارشد رو ضربه فنی کنند تو میدون مسابقه. قبل اینکه منابع و رشته گرایش ها رو معرفی کنم چند تا نکته رو متذکر شم.




1.      شمایی که وارد دوره ارشد می شی تازه میفهمی درس یعنی چی و این یعنی یعنی! اینکه همه چیزهایی که قبلا خونده بودی همش کشک بود.

2.      نتیجه کنکور ارشد سبای معدل و وضعیت تحصیلی شما و دانشگاه شماست حتی اگه شما مدرکتون رو از دانشگاه آزاد علی آباد کتول با معدل 10 گذرونده باشی تنها و تنها چیزی که شما رو با وجود تاثیر 20 درصدی معدل متمایز می کنه تلاش 6 ماهه شماست تو این دوران. نمونه کثیر موجود است تو سایت www.modir.ir می تونید مشاهده کنید.

3.      انتخاب یک مسیر مشخص همراه با یک برنامه ریزی عالی موفقیت شما رو تضمین می کنه. اینکه بدونید تو چه تاریخی تا چه حجمی از منابع رو خوندید و تست زدید که اینها رو شما بهتر از هر مشاوری با خود شناسی از خودتون میدونید.

4.      تو این دوران از آدم هایی که بهتون انرژی منفی میدند دوری کنید واقعا گند می زنند به اعصاب آدم واسه درس خوندن.

5.      سعی کنید همیشه تو اتاق نباشید و برای تنوع ههم که شده هفته ای 3 بار در هفته و هر بار یه 3 ساعتی تو کتابخونه درس بخونید. روزهای جمعه بعد از ظهر حق نداری درس بخونی پا می شی با خانواده یا دوستات ( دوست حسودی نمی کنه آیه یاس نمی خونه و ...) میری ول میگردی اونم نشد تنهایی

6.      روی این یکی اصراری ندارم ولی به نظر من تو یکی از آزمون های آزمایشی ثبت نام کنید و اگه قرار ثبت نام کنید از همین حالا اقدام کنید چون این موسسات برای بازه های زمانی مختلف تخفیفات زمانی مختلف دارند. نتیجه تلاشتون رو با دیگر رقابتون بسنجید البته این بستگی به روحیات شما داره یکی ممکنه با عالی دادن یک آزمون مغرور بشه یکی هم با گند زدن تو آزمون تلاشش رو دو چندان کنه ببینید چه تیپ شخصیتی دارید. اگه احساس می کنید که آزمون براتون مناسب نیست می تونید از کتاب های آزمون بودجه بندی شده سازمان سنجش استفاده کنید.

7.      اگه دانشجو هستین سعی کنید مرخصی ترمی بگیرید و یا حداقل تعداد واحد رو برای ترم جاری انتخاب کنید تا کار رو یکسره کنید. ببینید چه هزینه ای برای خودتون و خانوادتون تو این شرایط اقتصادی ایجاد می کنید.

8.      و در آخر هم بعد از اینکه تمام تلاشتون رو کردید برای کسب نتیجه عالی دعا کنید به درگاه الهی که (( لله ما فی السماوات و الارض))

با آرزوی توفیق

 

 

منابع رشته مدیریت بازرگانی:

تئوری های مدیریت: جزوه ی کلاسی استاد پرچ – کتاب جامع تئوری های مدیریت استاد پرچ – مدیریت عمومی مهدی الوانی چاپ 92 یا 93 برای کسانی که فقط می خوان قبول شن و برای دوستانی که به رتبه های زیر 100 فکر می کنند + فلش کارت های DLM

پژوهش عملیاتی: تحقیق در عملیات مسعود یگانه

مدیریت مالی: رضا تهرانی

رباضی: امید محمودیان

آمار: هادی رنجبران فقط 2 فصل اول

بازاریابی: 3 استاد انتشارات نشر آموخته و یا بازاریابی رضا مناجاتی

اقتصاد خرد و کلان: جلد اول محسن نظری برای رشته های مدیریت

زبان عمومی: آرمان اشراقی کل کتاب

زبان تخصصی مدیریت: آرمان اشراقی فقط متن درسی


دوستانی هم که میخوان ارشد رو EMBA شرکت کنن سایت جناب آقای دکتر امیر حسام بهروز به بهترین نحو راهنماییشون می کنه.

 

پی نوشت: این منابع مختصر مفید و بهترین منابع موجود در حال حاضر تو بازارند و طی صحبت هایی که با دوستانی که موفق به کسب رتبه های عالی در مقظع ارشد از دانشگاه ارومیه و تهران شدند به دست اومده.  اگه نوشتم که از آمار اون حجم مشخص رو بخونید بخاطر اینه که از 10 تا سوال آمار طی چند سال اخیر 5 تا سوال از همین بخش میاد که آسونند و قابل حل بعد اون وقت 5 تای بعدی که یلی اند واسه خودشون تو 200 صفحه پخش می شه. فکر کنم آقای ابراهیمی کتاب آمار هادی رنجبران رو داره بگید تا ص 140 (آخر فصل2) کتاب رو براتون کپی بزنه. از میان دروس بالا می تونید OR و مدیریت مالی رو کنار بذارید حتی شما دوست عزیزی که به تک رقمی فکر می کنی! ولی از اون ور باید درس های دیگه رو فوق العاده فول باشی. کلاس رو هم کلا بیخیال شین وقت و سرمایه تون رو تلف نکنید. مگر دوستانی که در درس زبان و ریاضی مشکل دارند که برای این دوستان هم بهترین کلاس کلاس های موسسه پارسه تو شهر خودمونه که کلاس هاش به صورت ویدیو کنفرانس و با مناسب ترین قیمت (البته نسبت به کلاس های نیمه خصوصی موسسات) بهت این امکان رو میده که به بهترین اساتید کشور در دروس مورد نظر دسترسی داشته باشی. جسارتا اساتیدی که تو موسسات داخل شهر تدریس می کنند در حد کنکور ارشد نیستن پس فریب موسسات رو نخورید که اینها بندگی Money رو می کنند. اگه تصمیم دارید برای آزمون های آزمایش ثبت نام کنید اولویت هاتون سنجش و ماهان باشه. تو این رشته گرایش احتمال قبولی فوق العاده بالاست چرا که تا رتبه 2400 شانس قبولی تو دانشگاه سراسری وجود داره.

 


رشته های دیگه ای هم که دوستان می تونند بهش فکر کنند رشته هایی هستش مثل مدیریت مالی – IT – مدیریت اجرایی  برای بچه هایی که رشتشون از Base مدیریت هستش و بچه هایی که از علوم پایه یا مهندسی به مدیریت تغییر رشته دادن میتونن به مدیریت سیستم و بهره وری و یا  فکر کنند MBA . هر کدوم از این رشته ها زمینه های علمی خاص خودش رو داره تو این رشته ها برای قبولی تو سراسری رتبه زیر 100 برای سری اول و زیر 500  برای سری دوم رتبه می خواد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه ریزی درصدها و رتبه ها  می تونید به سایت www.modir.ir مراجعه کنید.

 

به هر حال هر مسیری رو انتخاب کنید امیدوارم سال آینده با خبر موفقیت تون بچه های وب دانشجویان مدیریت ارومیه رو خوشحال کنید همون طور که امسال بچه های دانشگاه ارومیه با رتبه های عالی شون گل کاشتند.

با آرزوی موفقیت برای تک تک دوستان

نظرات 2 + ارسال نظر
sahel چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:43 ق.ظ

ممنون از راهنمایی ها ومطلب مفیدتون

تشکر از لطف شما

Alireza چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:22 ب.ظ http://montazar15.blogsky.com

تشکرلر . . .
به یاری خدا گوتولوروخ هاااااااااااااااا...

قیدیمسی
به قول مادر بزرگ من گویتولماخ مسئله ای نیست
مهم کار و حقوق مکفی بعد از فارغ التحصیلیه
به هر حال برنامه ریزی کنین که حداکثر از نیمه دوم شهریور واسه یک رتبه ی عالی استارت بزنید همون طور که خیلی ها پارسال تونستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد