page contents بستنی وانیلی و شرکت خودرو سازی - دانشجویان مدیریت ارومیه
X
تبلیغات
رایتل
 
دانشجویان مدیریت ارومیه
فرهیختـــگان امروز ؛ مدیـــران فردا
                                                                 
درباره وبلاگ
با سلام به وبلاگ دانشجویان مدیریت ارومیه خوش اومدید. این وبلاگ برای دانشجویان مدیریت ورودی های سال 90 ایجاد شده ولی همه می توننداز مطالبش استفاده کنند. اینجا هم مطالب علمی داریم و هم دلنوشته های دانشجوها و خیلی چیزای دیگه ...! در ضمن در مورد مطالب حتما نظر بدید ! ( بالا گوشه ی سمت راست هر مطلب ) در نظر سنجی هامونم حتمـــا شرکت کنیـــد!!! {این پایینه }
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • تعداد بازدیدکنندگان: 181418
امکانات دیگر






ساعت فلش مذهبی

چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 :: 02:42 ب.ظ ::  نویسنده : sahel

چندی پیش شرکت خودرو سازی جنرال موتور از یک مشتری شکایتی در یافت کرد :" سلام . این دومین بار است که برایت ان نامه می نویسم با این که دفعه قبل پاسخی ندادید ، اما گلایه ای ندارم ، زیرا موضوع از نظر من هم مسخره است ! به هر حال ،دوباره موضوع را مطرح می کنم . طبق یک رسم قدیمی ، اعضای خانواده ما هر شب پس از شام به عنوان دسر  بستنی می خورند . سالهاست که ما پس از  شام به عنوان دسر بستنی می خورند . سالهاست که ما پس از شام رای گیری می کنیم و بر اساس اکثریت آرا نوع بستنی انتخاب ، و خریداری می شود . از آن جا که می به تازگی یک خودروی شورولت جدید خریده ام ، رفت و آمدم به مغازه آسان شده ولی متاسفانه خرید این خودرو ، بر  روی خرید بستنی خانواده ما تاثیر گذشته است !


  

هر بار که برای خرید بستنی وانیلی به مغازه می روم و به اتومبیل  باز می گردم ماشین روشن نمیشود ؛ اما اگر هر نوع بستنی دیگری مثلا : شکلاتی ، نسکافه ، میوه ای و ... بخرم ، چنین مشکلی ندارم . خواهش می کنم درک کنید که این اتفاق برای من بسیار جدی و مساله ساز است . باور کنید من قصد شوخی ندارم. می خواهم بپرسم چه طور ممکن است اتومبیل من وقتی بستنی وانیلی می خرم ، روشن نمیشود ؛ اما با هر بستنی دیگری راحت به راه می افتد ؟"


مدیر شرکت ، نامه این مشتری عجیب را با شک و تردید خواند ، اما بر حسب وظیفه و تا حدی از روی کنجکاوی ، یک مهندس را ما مور بررسی این مساله کرد . مهندس با مشتری تماس گرفت و برای خرید بستنی پس از شام با او قرار گذاشت . آن دو به اتفاق یکدیگر به بستنی فروشی رفتند . آن شب نوبت بستنی وانیلی بود . پس از خرید بستنی ، مهندس جوان با تعجب دید که ماشین روشن نمی شود ! او که خیلی تعجب کرده بود سه شب دیگر نیز با صاحب خودرو قرار گذاشت . یک شب نوبت بستنی شکلاتی بود  ، شب بعد بستنی توت فرنگی ولی ماشین به راحتی روشن شد . شب سوم دوباره نوبت بستنی وانیلی شد و باز ماشین روشن نشد !


نماینده شرکت سعی کرد موضوع را از زاویه ای دیگر بررسی کند و مساله نوع بستنی را به فراموشی بسپارد او مشاهدات خود را از  لحظه ترک منزل مشتری تا خرید بستنی و بازگشت به ماشین و استارت زدن ثبت کرد . این طرز ثبت وقایع و مدت زمان آنها، نکته جالبی را روشن کرد : بستنی وانیلی  پر طرف دار و پرفروش بود به همین دلیل نزدیک در مغازه قرار داشت ، اما انواع دیگر بستنی ها کمی دورتر از در قرار  می گرفتند . پس مدت زمان خروج از اتومبیل تا خرید بستنی و برگشتن  و استارت زدن برای بستنی وانیلی کمتر از دیگر بستنی ها بود.


با توجه به کاهش ثانیه ای این مدت زمان مهندس به تحلیل علمی موضوع پرداخت و فهمید پدیده ای به نام قفل بخار باعث بروز این مشکل می شود ، روشن نشدن خیلی زود خودرو پس از خاموش شدن ، به دلیل تراکم بخار در موتور و پیستون ها ف مسئله اصلی شرکت خودرو سازی و این مشتری بود و با کمک بستنی وانیلی ، یکی از بزرگترین مشکلات صنعت خودرو سازی کشف و حل شد .